Yource B.V. Şartlar ve Koşullar
Girişimcinin kimliği
Yource B.V. ve/veya bağlı şirketleri, web siteleri, marka isimleri ve ticari unvanları, bunlar arasında:
www.vlucht-vertraagd.nl | www.vuelo-retrasado.es | www.flug-verspaetet.de | www.vol-retarde.be | www.vol-retarde.fr | www.flight-delayed.co.uk | www.volo-in-ritardo.it | www.vlucht-vertraagd.be | www.fly-forsinket.dk | www.lot-opozniony.pl | www.flight-delayed.com | www.voo-atrasado.pt | www.yource.com | www.greenclaim.nl
Posta adresi:
Postbus 3650
1001 AL Amsterdam
Ziyaret adresi:
Overtoom 197-2, 1054HT
E-posta: info@ucak-rotar.tr
KvK numarası: 52683702
A. Tanımlar
Bu Şartlar ve Koşullar’da aşağıdaki tanımlar kullanılmaktadır:
- Yource: Yource B.V., aynı zamanda Green Claim B.V., Flight-Delayed.com, Flight-Delayed.co.uk adı altında faaliyet gösteren, Ticaret Sicili’nde 52683702 numarasıyla kayıtlı ve merkezi Amsterdam'da bulunan bir anonim şirkettir.
- Şartlar ve Koşullar: Yource B.V.'nin bu geçerli Şartlar ve Koşulları.
- Müşteri: Yource’un işvereni olan, aynı zamanda bir (uçuş) yolcusu olup, bir havayolu, tur operatörü ve/veya satıcı/seyahat acentesine karşı tazminat talep eden kişi. Müşteri, bağımsız bir işveren olabileceği gibi, (bir) ebeveyn, vasi veya seyahat eden grubun lideri gibi başka yolcuları da temsil edebilir.
- Tazminat Talebi: Yource’un, Müşteri adına ve/veya Müşteri tarafından yetkilendirilerek, Havayolu ve/veya Tur Operatörü ve/veya Satıcı, Seyahat Acentesine karşı yaptığı talep.
- Tazminat Hizmeti: Yource’un, Müşteri adına talep göndermek için sunduğu hizmet. Bu, hukuki süreç başlatmayı da içerebilir.
- Lider Yolcu: Seyahat veya ulaşım sözleşmesini, diğer yolcular adına yapan (temsilci olarak) ve/veya bu yolcuların ücretini ödeyen Müşteri.
- Karşı Taraf: Yource’un, Müşteri adına bir talep veya hukuki işlemde başvuracağı taraf, örneğin bir Havayolu, Tur Operatörü veya Satıcı.
- Havayolu: Gecikmiş, değiştirilmiş, aşırı rezerve edilmiş, indirilen veya iptal edilen uçuşu (kısmen) işleten veya işlemeyi amaçlayan, tazminat veya haksız zenginleşme durumunda taşımacılık yapan havayolu.
- Tur Operatörü: Bir paket tatil düzenleyen veya satan şirket ya da EG 2015/2302 ve/veya ilgili Üye Devlet yasalarına göre Tur Operatörü sayılabilen tüzel kişilik.
- Satıcı/Seyahat Acentesi: Seyahat hizmeti satışı aracılığı yapan veya aracılık yapan şirket.
- Seyahat Hizmeti: Otel konaklaması, araç veya karavan kiralama, uçak bileti veya diğer önemli turistik faaliyetler.
- Sözleşme: Müşteri ile Yource arasındaki, Müşteri’nin Yource’a vekaletname ve/veya izin vermesini içeren, tazminat ve/veya iadelerin toplanmasını sağlayan, tazminat talebinin yapılmasını ve gerektiğinde yasal işlemlerin başlatılmasını içeren sözleşme.
- Cayma Hakkı: Müşterinin, yasal 14 günlük soğuma süresi içinde uzak mesafe sözleşmesini iptal etme olanağı.
- Prosedür: Müşterinin, Yource’a vekaletname veya başka bir yolla talimat verdiği andan itibaren başlar. Yource, talep edilen meblağları toplamak amacıyla mektuplar yazabilir ve tüm gerekli yasal işlemleri başlatabilir.
- Hukuki Süreç: Yource’un talep doğrultusunda aldığı hukuki önlemleri içerir, bunlar arasında dava açma, yasal başvurular, bilgi edinme başvuruları ve anlaşmazlıkların çözülmesi yer alabilir.
- Başarıya Dayalı Ücret (No Win, No Fee): Yource, Müşteri adına talep alacaklarını toplama amacıyla çalışırken, yalnızca başarılı sonuç alındığında ücret alır. Başarıya dayalı ücret, hizmet ücreti ve yasal ücretleri içerir.
B. Genel
Bu Şartlar ve Koşullar, Yource ve Müşteri arasında, uçuş gecikmesi, reddedilen biniş, uçuş değişikliği, bilet iadesi ve ilgili yasal hakların talep edilmesi gibi durumlarla ilgili yapılan sözleşmelerde geçerlidir.
- Yource, EC 261/2004, EC 2015/2302, Montreal Sözleşmesi gibi düzenlemelere dayalı tazminat ve hak talep hizmetleri sunar.
- Yource, Talep alındığı andan itibaren makul çabalarla talebin toplanmasını sağlar, ancak başarı garantisi vermez.
- Müşteri, talep süreci hakkında bilgilendirilir, ancak Yource’un tavsiye veya önerilerine bağlı olarak hak iddia edilemez.
- Yource’un dijital platformu üzerinden Müşteri, talep sürecini takip edebilir, ancak Müşteri, Yource’un gönderdiği bildirimleri dikkate almazsa sorumluluk taşımaz.
- Yource, talebi istediği zaman durdurma hakkına sahiptir, bu durumda Müşteri herhangi bir tazminat talep edemez.
- Müşteri, herhangi bir zamanda yaptığı başvuruyu geri çekme hakkına sahiptir.
- Yource, talebin karşı tarafa doğrudan ödeme yapıldığını fark ederse, işlemden önceki masrafları talep edebilir.
- Müşteri, Yource’un bilgilendirmediği şekilde bağımsız olarak talebi toplarsa, Yource, oluşan masrafları talep etme hakkına sahiptir.
- Müşteri, Yource’un bilgisi dışında, kendi başına veya üçüncü şahıslar aracılığıyla talebin takibini yaparsa ya da üçüncü şahıslara bu konuda talimat verirse, Müşteri, Yource’un makul bir şekilde harcadığı masraflardan sorumlu olacaktır.
C. Müşterinin Cayma Hakkı
- Müşteri, yasal soğuma süresi olan 14 gün içinde uzak mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir, ancak C.2. maddesinde belirtilen durumlar hariçtir. Bu süre, vekaletnamenin imzalanmasından itibaren başlar.
- Müşteri, vekaletnameyi imzaladığı andan itibaren, Yource tarafından yapılacak faaliyetlerin başlamasına açıkça onay verir. Yource, müşteri adına derhal faaliyetlere başlayacaktır. Yource, faaliyetleri tamamladığı ve 14 gün içinde müşteri veya başka bir kaynaktan alacağı bir ödeme ya da taahhüt aldıysa, cayma hakkından feragat edilir. Bu durumda, yasal soğuma süresi olan 14 gün, ücretsiz olarak uygulanamaz ancak hizmet ücreti ödenmesi gerekmektedir. Hizmet ücreti/masraflarına ilişkin bilgi için lütfen Fiyat Listesine bakınız.
- Müşteri, sözleşmeyi iptal etmek için bir iptal formu kullanabileceğini bilmektedir: CITIZEN ADVICE CANCELLATION FORM. Ayrıca, Müşteri, sözleşmeyi herhangi bir yazılı ve açık şekilde feshedebilir (diğer bir deyişle vekaletnameyi geri alabilir). Bu durumda B.6, B.7, B.4, C.2, C.3, C.6, C.7 ve C.9 maddeleri geçerlidir.
- Cayma hakkının doğru ve zamanında kullanılmasının riski ve ispat yükü Müşteriye aittir.
D. Gizlilik
- Sözleşmenin (Hizmetin) yerine getirilmesi kapsamında toplanan tüm (kişisel) veriler, Gizlilik Beyanımıza tabidir (https://www.ucak-rotar/gizlilik).
E. Müşterinin Yükümlülükleri
- Vekaletnameyi imzalayarak, Müşteri sağladığı tüm bilgilerin doğru, eksiksiz ve gerçek olduğunu beyan eder.
- Müşteri, Yource'a karşı daha önce gönderilmiş veya alınmış tüm yazışmaları bildirir. Bu, talep ile ilgili herhangi bir teklif, kupon veya indirimleri içerir ve sözleşmenin imzalanmasından önce, sırasında veya sonrasında olabilir.
- Bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi durumunda, Yource, Müşteriye Hizmet Ücreti ve/veya Hukuki Ücret ve/veya masrafları talep edebilir.
- Müşteri her zaman Yource'un talimatlarına uygun olarak hareket edecektir ve yasal olarak, uygun, makul veya haklı olduğunda bu talimatları takip edecektir. Müşteri, bu yükümlülüğe uymaması nedeniyle oluşabilecek herhangi bir zarar ve/veya yasal sürelerin geçmesi veya zaman aşımına uğraması nedeniyle Yource'a karşı sorumlu tutulamaz.
- Müşteri, sözleşme imzalandıktan sonra, tüm süreç boyunca, Yource'un yazılı onayı olmadan, karşı tarafla (doğrudan veya üçüncü şahıslar aracılığıyla) iletişim kurmaktan kaçınacaktır. Başka bir taraf tarafından iletişime geçilirse, Müşteri bunu derhal Yource'a bildirecektir. Aksi takdirde, Müşteri, kendi eylemleri nedeniyle oluşabilecek herhangi bir zarar ve/veya talebin kaybından veya (daha fazla) zarar/ödemelerden sorumlu tutulamaz.
- Müşteri, talep ile ilgili herhangi bir gelişme veya haber alırsa, Yource'u derhal bilgilendirecektir.
- Eğer karşı taraf, Müşteriye doğrudan herhangi bir teklif veya haber iletirse, Müşteri bunu yazılı olarak (e-posta veya hesap aracılığıyla) Yource'a bildirecektir. Teklifin ödeme olarak kabul edilebileceği durumlarda (Madde G.12'ye göre), Yource, Hizmet Ücreti ve/veya Hukuki Ücret talep edebilir.
- Müşteri, bu talimata uymadığı takdirde, oluşacak sonuçlardan Yource sorumlu tutulamaz ancak B, C ve E maddelerine dikkat çekilir.
- Sözleşme imzalandıktan sonra, Müşterinin iletişim bilgileri değişirse, bu değişiklikleri derhal Yource'a bildirecektir. Müşteri, doğru iletişim bilgilerini sağlama veya değişiklikleri bildirme yükümlülüğünü yerine getirmezse, zaman kaybı ve yasal sürelerin geçmesi veya diğer olası sonuçlar nedeniyle Yource sorumlu tutulamaz.
- Müşteri, tüm süreç boyunca talebi devretmek (aktarmak) yasaklanmıştır, ancak Yource'un yazılı onayı ile ve (olası) masraflara tabi olarak mümkündür. Talep ödemesinin üçüncü bir tarafa devredilmesi gerektiği durumlar için, Yource, bu konuda işbirliği yapabilir. Müşteri, bu konuda müşteri hizmetleri ekibine (gerekçeli) bir talep gönderebilir. Örneğin, ödemeyi alacak bir mütevelli, iflas yöneticisi veya boşanma işlemleri nedeniyle alınacak bir miktarın bölünmesi gibi durumlar olabilir.
- Müşteri, sözleşmeyi her zaman erken feshetme hakkına sahiptir, ancak bunu yazılı olarak Yource'a bildirmelidir. Sözleşmenin erken feshedilmesi genellikle masraflara tabi olacaktır ve bu masraflar, Genel Şartlar ve Fiyat Listesine göre belirlenir.
- Karşı taraf, talebin bir kısmını öderse, Müşteri, toplam tahsil edilen (veya tahsil edilecek) tazminat tutarından başarı ücreti ödeyecektir.
- Eğer talep, Yource tarafından bir mahkeme kararıyla kabul edilirse, tüm mahkeme masrafları Yource'a ait olacaktır. Müşteri, bu tahsis edilen hukuki masraflar üzerinde hiçbir yüzde almayacaktır.
- Eğer ödeme doğrudan Yource'a yapılırsa, Yource, Müşteri'ye yapılacak toplam tutardan Hizmet Ücreti ve (gerektiğinde) Hukuki Ücret'i keser.
- Karşı taraf, talep bedelinin bir kısmını Müşteriye öderse, bu Genel Şartlarda belirtilen diğer hükümlerle uyumlu olarak, Müşteri Hizmet Ücreti, (gerektiğinde) Hukuki Ücret ve (gerektiğinde) Yource'a yapılan masrafları ödemekle yükümlüdür. Müşteri, faturayı aldıktan sonra 14 gün içinde ödeme yapacaktır.
- Müşteri, Vekaletnameyi imzalayarak, ödeme yalnızca Yource'a yapılabilir olarak kabul eder.
- Ödeme gecikmesi veya eksik ödeme durumunda, bir ödeme hatırlatması ve ödeme talebi gönderdikten sonra, alacak tahsilatı başlatılabilir.
- Bu durumda, Müşteri, Yource'un (zarar) ve/veya kar ve ciro kaybı nedeniyle oluşan masrafları ödemekle yükümlü olacaktır. Yukarıda belirtilen tüm masraflar Müşteriden tahsil edilecektir. Yasa dışı alacak tahsilat masrafları, yürürlükteki yasal düzenlemelere göre belirlenecektir.
- Müşteri tarafından yapılan her ödeme öncelikle mevcut faiz ödemelerinin ve ardından yapılmış (hukuki) masrafların ödenmesine uygulanacaktır. Bu tutarlar ödendikten sonra, yolcunun yaptığı herhangi bir ödeme, borçlu kalan ana borç miktarına, Hizmet Ücretine ve (gerektiğinde) Hukuki Ücrete uygulanacaktır. Yource, alınan ödemeler veya henüz alınması gereken ödemeler için ücretleri veya talepleri denkleştirme hakkını saklı tutar.
- Müşteri, karşı taraftan (temsilci veya herhangi bir şahıs aracılığıyla) herhangi bir ödeme alırsa veya karşı taraftan herhangi bir iletişim alırsa, bunu derhal Yource'a bildirmekle yükümlüdür.
- Müşteri, bunu yapmazsa veya bilgi gizlerse ve karşı taraftan ödeme veya ödeme taahhüdü Yource tarafından daha sonra fark edilirse, Müşteri, Yource'un zaten başlattığı hukuki işlemlerden sorumlu olabilir ve bu masraflar Müşteriden tahsil edilecektir. B.7, B.9, E.12, G, H ve Fiyat Listesine de bakınız.
- Müşteri, vekaletname imzalandığı andan itibaren karşı tarafla olan mevcut herhangi bir anlaşmazlığı iptal etmekle yükümlüdür.
F. Sorumluluk
- Yource’un Yükümlülüğü: Yource, Müşteri'nin talebini en iyi şekilde araştırma yükümlülüğüne sahiptir. Yource'un araştırma sonuçları kesin nitelikte olup, iletişime açılmaz.
- Özen Gösterme Yükümlülüğü: Bir sözleşme kapsamında, Yource, faaliyetlerinde bir iyi müteahhidin özenini göstermek zorundadır. Bu, (yasal) çalışanlarının, makul şekilde yetkin ve profesyonel bir şekilde hareket etmeleri gerektiği anlamına gelir.
- Sorumluluğun Sınırlandırılması: Yource, kasıt veya ağır ihmal dışında herhangi bir zarar için sorumlu tutulamaz, aksi takdirde zorunlu hükümler aksi belirtilmedikçe. Bu sorumluluk hariç tutma durumu, karşı tarafın ödediği tazminat hariç olmak üzere, ancak bununla sınırlı olmamak kaydıyla, tüm (doğrudan veya dolaylı) zararları, manevi zararları, kar kaybını, ticari zararları ve diğer herhangi bir zararı kapsar.
- Yource ve/veya onun (yasal) çalışanları veya işbirlikçileri, bu Hüküm ve Koşulları da ileri sürebilir.
- Yource ve/veya çalışanları ve/veya işbirlikçileri, Müşteri'nin sigorta yoluyla geri alabileceği veya alabileceği zararlar nedeniyle herhangi bir zarar için sorumlu tutulamazlar, bunlar hukuki yardım, seyahat veya iptal sigortası gibi sigortalar olabilir ve Müşteri hala talep edebiliyorsa veya zamanaşımı süresi içinde bu sigortayı kullanabiliyorsa.
- Hukuki İşlemlere Başvurmak: Yource, talebin takibi veya tahsil edilmesi için hukuki işlem başlatıp başlatmama konusunda tek başına takdir hakkına sahiptir. Karar, Yource’a sunulan belgeler ve/veya Yource’a ulaşan bilgiler ışığında verilecektir. Yource, hukuki önlemleri almak veya herhangi bir işlemde bulunmaktan kaçınma hakkına sahiptir, buna tazminat ödeme veya zarar verme yükümlülüğü olmaksızın, eğer bu tür bir işlem gereksiz veya uygunsuz görülüyorsa.
- Zarar Sorumluluğu: Yource, Müşteri gerekli tüm belgeleri sağlamazsa talebin süresinin dolması sonucu meydana gelebilecek herhangi bir zarar için sorumlu tutulamaz.
- Bu, geçerli bir vekaletname, geçerli bir kimlik belgesinin fotokopisi, biniş kartı, E-bilet veya bagaj etiketi içerebilir; veya
- bağlantı kaçırıldıysa veya uçuş iptal edildiyse, alternatif uçuş programı.
- Yource, bir tam rezervasyon belgesi veya karşı tarafla yapılan (seyahat) sözleşmesinin bir kopyasını talep edebilir.
- Alternatif Uyuşmazlık Çözümü (ODR): EC 524/2013’e uygun olarak, Müşteri’ye Yource ile internet üzerinden yapılan bir hizmet sözleşmesi hakkında ortaya çıkan bir uyuşmazlığı ODR’ye iletme imkanı hatırlatılmaktadır. Bunun için şu linke bakabilirsiniz: https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/alternative-dispute-resolution-consumers_nl
- Yource’un Notu: Bu, çevrimiçi Uyuşmazlık Çözüm (ODR) görüşmesi ile ödeme veya önlemler uygulama hakkı sağlar.
G. Kazanmazsan, Ödeme Yok
- Eğer Karşı Taraf’tan herhangi bir tazminat veya ödeme alınmazsa, Yource herhangi bir ücret talep etmeyecektir, bunun dışında
- H.4,
- H.12,
- C.2,
- B.6,
- B.7,
- B.4,
- B.7
gibi maddelerle tanımlanan durumlar hariç.
H. Ücretler
- Tüm fiyatlar ve/veya oranlar Euro cinsinden belirtilmiştir ve geçerli KDV’yi içermektedir, aksi yazılı olarak belirtilmedikçe.
- Yource, Müşteri’nin talebi herhangi bir şekilde toplandığında, bir hizmet ücreti uygular.
- Talep doğrudan Müşteri’ye ödenirse, Yource ile yapılan sözleşme sonrası (A.11 referanslı) bu, talebin Yource’un çalışmaları ve çabaları sayesinde ödendiği kabul edilir. Bu durumda Yource, bir hizmet ücreti ve gerekiyorsa bir yasal ücret uygular.
- Eğer talebin toplanması için hukuki işlem başlatılması gerekirse, hizmet ücretinin yanı sıra bir yasal ücret de alınacaktır. Hukuki önlemler arasında şunlar yer alabilir, ancak bunlarla sınırlı değildir:
İhtarname hazırlama
(Taslak) tebligat, hukuki belgeler ve dilekçeler hazırlama ve/veya gönderme
Zorla icra işlemleri başlatma, örneğin haciz koyma
İcra talepleri ve/veya WOO talepleri hazırlama
Sunulan taleplerle ilgili dilekçeleri işleme
Dostane anlaşmalar yapma
5. Hizmet Ücreti ve Hukuki Ücretin miktarı, Fiyat Listemizde bulunabilir.
6. Yource'a, Müşteri ile Sözleşme yapıldıktan sonra, Karşı Taraf'tan alınan tüm tutarlar, Yource'un çalışmaları ve çabaları sonucunda toplanmış olarak kabul edilecektir. Müşterinin bu tutarların toplanmasına katkıda bulunup bulunmadığı, bu durumu değiştirmez.
7. Yource, her zaman, Yource'a yatırılan ve alınan tutarlardan Hizmet Ücreti ve Hukuki Ücreti kesme yetkisine sahiptir.
8. Sözleşme yapıldığı andan itibaren, Yource, Karşı Taraf'tan yasal faiz ve diğer (gerçekten) oluşan masrafları tahsil edebilir. Bu masraflar, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere şunları içerebilir:
- (Ekstra)judicial (tahsilat) masrafları;
- Mahkeme harçları
- Mahkeme masrafları
- Çeviri masrafları
- İcra masrafları
- Yetkili temsilci maaşı
- Sonrası işlemler masrafları
9. Ödeme yapılması durumunda, önceki maddede açıklanan masraflar tamamen Yource'a gidecektir, aksi yazılı olarak kararlaştırılmadıkça.
10. (E.12 dahil) maddelerde belirtildiği gibi, Müşteri, Yource'a yapılan doğrudan ödemeyi hemen bildirecek, ancak bu ödemeyi kabul etme veya alma tarihinden itibaren 14 gün içinde bildirecektir. Müşteri bunu yapmazsa, Hizmet Ücreti ve/veya Hukuki Ücreti toplama masraflarının tamamı Müşteri tarafından karşılanacaktır.
I. Bir çeki, hava milini, kuponu ve/veya nakit ödemeyi kabul etmek de (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) bir ödeme olarak kabul edilir.
11. Doğrudan ödeme tutarı, Yource ile olan Alacak miktarından daha az ise, Yource, alınan tutarın değerine göre geçerli Hizmet Ücretinin bazını azaltacaktır.
12. Müşteriye doğrudan sunulan tutar, Yource ile olan Alacak miktarını aşarsa, Yource, geçerli Hizmet Ücretinin bazını artırmayacaktır. Yource, zaten yasal işlem başlatmışsa, Hukuki Ücret de, H.4 maddesinde belirtildiği gibi tahsil edilecektir.
13. Yource, gelecekteki Sözleşmeler için Hizmet Ücretini ve Hukuki Ücreti artırma hakkını saklı tutar.
I. Ödeme
- Müşteri tarafından gönderilen bir Alacak genellikle birden fazla yolcu içerir ve sadece bir belirli e-posta adresi üzerinden iletişim yapılır ve/veya Müşteri'nin Hesabı ile ilişkilidir. Alacak yükleyen Müşteri, bu Alacak altındaki diğer Müşteriler için kısmen de olsa irtibat kişisi olarak hareket etmektedir. Bu, Alacak işleme süreci için şu nedenlerden dolayı önemlidir:
- Yource, Alacak toplandıktan sonra Müşteri (irtibat kişisi) ödeme yapılacak ödeme bilgilerini isteyecektir. Bu bilgiler alındıktan sonra, Yource ödemeyi 30 gün içinde yapacaktır.
- Ödemeler, Müşteri tarafından Yource'a sağlanan (banka) hesap numarasına yapılacaktır. Alacak için irtibat kişisi olarak hareket eden Müşteri veya her türlü iletişim için e-posta adresi sağlayan ve ödeme bilgilerini Yource'a ileten Müşteri, Alacakla ilgili alınan fonların (verilecek) dağıtılmasından/dağıtılmasından/yerine getirilmesinden de sorumlu olduğunu beyan eder.
- Yource, Müşteri (irtibat kişisi) tarafından sağlanan yanlış banka bilgileri nedeniyle oluşan herhangi bir zarardan sorumlu değildir. Yource, ayrıca, Müşteri'ye (irtibat kişisi) yapılan bir ödeme ile ilgili olarak ortaya çıkacak veya mevcut tartışmalardan da sorumlu değildir (I.3 maddesi çerçevesinde).
- Banka bir işlem ücreti talep ederse, bu işlem ücretleri Müşteri tarafından karşılanacaktır. Eğer ödeme doğrudan Müşteri tarafından alınıyorsa, işlem ücreti ödeme yapılacak veya faturalandırılacak tutardan düşülecektir.
c. Yource, sağlanan ödeme bilgileri yanlış olduğunda tekrar ödeme yapma zorunluluğuna sahip değildir.
J. Mücbir Sebep
- Yource, mücbir sebep veya kendi hatasından dolayı yerine getirmesi gereken bir yükümlülüğü yerine getiremezse, Müşteriye karşı herhangi bir yükümlülük yerine getirmek zorunda değildir.
- Mücbir sebep, her durumda Yource'un (makul şekilde) etkileyemeyeceği, önceden öngörülebilen veya öngörülemeyen tüm dışsal nedenleri ifade eder; bu nedenlerle Yource, Müşteri'ye karşı yükümlülüklerini yerine getiremez
- Yource, mücbir sebep durumunun, Yource'un Sözleşme kapsamındaki yükümlülükleri yerine getirmesini engellemesi durumunda mücbir sebebe başvurma hakkına sahiptir.
- Yource, mücbir sebep durumu devam ederken Müşteri'ye karşı yükümlülüklerini askıya alabilir. Yükümlülüklerin yerine getirilmesi, mücbir sebep durumu nedeniyle askıya alındığı andan itibaren bir (1) yıl sürenin sonunda sona erer.
K. Zamanaşımı
- Yource'a karşı olan tüm taleplerin zamanaşımı süresi bir (1) yıl bir (1) gündür ve nihai kararın verildiği, bir Alacağın kapandığı veya ödemesi yapıldığı günden itibaren başlar.
L. Uygulanacak Hukuk
- Müşteri ile Yource arasında çıkabilecek her türlü uyuşmazlık, bu Genel Şartlar ve Koşullar veya Sözleşme ile ilgili olarak, Hollanda hukukuna tabi olacaktır. Bu, yasal sistemin zorunlu hükümlerini etkilemez; örneğin, Müşteri'nin ikamet ettiği ülkenin zorunlu hükümleri.
- Yource, Alacağı tahsil etmek amacıyla yasal işlemler başlattığında, işlemlerin yapıldığı ülkenin usul hukuku uygulanacaktır.
- Bu Genel Şartlar ve Koşullar'ın bir veya birden fazla maddesi bağlayıcı olmayan, geçersiz veya uygulanamaz kabul edilirse, bu durum kalan hükümleri etkilemez.
- Yukarıda belirtilen durumda, Yource geçersiz, bağlayıcı olmayan veya uygulanamaz hüküm(ler)i değiştirme hakkını saklı tutar.
- Bir hizmet, Sözleşme kapsamındaki bir hizmet, bir AB Antlaşması veya Yönetmeliğine tabi ise, Yource, bu Antlaşma veya Yönetmelik uyarınca bir hizmet sağlayıcıya tanınan sorumluluk istisnası veya sınırlamasına başvurabilir.
All Terms and Conditions
From: 20 Mar 2025